سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی پذیرش مسئولیت حملات تروریستی در کرمان ایران از سوی گروه تروریستی داعش اعلام کرد که ارزیابی ایالات متحده آمریکا این موضوع را تایید می کند.

متیو میلر

به گزارش همشهری آنلاین متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره ارزیابی آمریکا از حملات تروریستی در کرمان ایران گفت: «بر اساس تمام اطلاعات موجود، برای ما روشن است که این یک حمله تروریستی بوده است. ما گزارش‌هایی را دیده‌ایم که می‌گوید داعش مسئولیتش را بر عهده گرفته است.»

این مقام آمریکایی در عین حال افزود: «نمی‌توانم از این تریبون ارزیابی رسمی را درباره اینکه مسئولیت بمب گذاری با چه کسی است، اعلام کنم، اما این حمله همه نشانه‌های حملات داعش را دارد.»

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: ما گزارش ها در خصوص پذیرش مسوولیت انفجارهای ایران از سوی کرمان را دیده ایم.

وی در عین حال با سخت ارزیابی کردن قدرت گروه تروریستی داعش گفت: معتقدیم این گروه همچنان یک تهدید تروریستی فعال برای افغانستان و منطقه است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در نخستین نشست خبری خود در سال جدید میلادی ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران درباره حملات تروریستی در کرمان ایران گفت: در مورد انفجارها در ایران باید بگویم ما گزارش ها را از نزدیک دنبال کرده ایم. ما هیچ اطلاعات مستقلی برای ارائه نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما با خانواده های قربانیان که در این انفجارهای وحشتناک جان خود را از دست دادند، ابراز همدردی می کنیم.

این مقام آمریکایی در عین حال گفت: هنوز برای نتیجه گیری در مورد دلیل این انفجارها زود است اما باید بگویم آمریکا هیچ نقشی در این حملات نداشته و هرگونه اظهارنظر بر خلاف این امر مضحک است.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی که تحقیقات درباره این حملات تروریستی ادامه دارد و خود نیز به نداشتن اطلاعات مستقل در این زمینه اعتراف کرد، در عین حال از رژیم اسرائیل حمایت کرد و افزود: ما همچنین هیچ دلیلی نداریم که باور کنیم اسرائیل در این انفجار نقش داشته است.

دو انفجار تروریستی بعدازظهر چهارشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ برابر با سوم ژانویه ۲۰۲۴ در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان رخ داد که تاکنون ۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح برجای گذاشته است. این حادثه تروریستی محکومیت منطقه‌ای و بین‌المللی گسترده‌ای به همراه داشته است.

کد خبر 821707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    23 5
    با وجود بی در و پیکر بودن مرزهای شرقی ایران که شاهد ورود و خروج غیر قانونی و سهل اتباع افغانستان و پاکستان و.. به داخل کشور هستیم. و مسئولین کشوری هم که تمام وقت و سرمایه کشور را صرف حمایت از امنیت کشورهای مختلف اعم از سوریه و لبنان و افغانستان فلسطین و... و دعواهای جناحی خود کردن. باید متاسفانه منتظر حوادث بدتر از اینها باشیم.
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      5 3
      دیگه به رسومات که مردم یک جاجمع می شه اعتمادی نیست وریسک بزرگی هست که رفتن به چنین جاهایی چون دیگه این بارچندم است که درسالیان اخیراقدامات وحادثه به وجودامده واتفاق تلخ یک لحظه می افتدومعلوم نیست وکسی خبرنداردحادثه بعدی دراینده انتظارچه کسانی بیچاره ای رومی کشد
  • IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    50 4
    میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا جنایتکار دیگر نمی تواند بر جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی تروریست های داعش مورد حمایت اسرائیل و متحدانش در انفجار‌های کرمان سرپوش بگذارد.
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    49 2
    اقدامات تروریستی با حمایت و هدایت‌ آمریکا انجام می‌شود دشمنان با ترور جمعی از انسان‌های بی‌گناه و بی‌دفاع به جایی نمی‌رسند. از دست دادن جمعی از مؤمنین و مؤمنات به خصوص کودکان مظلوم کرمان دردناک است؛ اما دشمنان نظام و انقلاب اسلامی بدانند که با ترور جمعی از انسان‌های بی‌گناه و بی‌دفاع به جایی نمی‌رسند. اقدامات مشابه حادثه تروریستی کرمان توسط صهیونیست غاصب با حمایت و هدایت آمریکا انجام می‌شود. آمریکا و ایادی وابسته به کفر بدانند که عرصه تعیین‌کننده در روابط بین‌الملل در صحنه‌های خارجی قدرت است.
  • IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    41 3
    آمریکای جنایتکار داعش پرور باید پاسخگو باشه .
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      34 1
      با شهید کردن سردارسلیمانی مگه پاسخگو شد؟؟؟؟ این آمریکا چشم دیدن انسان های شریف رو نداره ووجود این انسانها تنش رو به لرزه در میاره بد بخت ترسو مرگ بر آمریکا .
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      0 0
      پاسخگو باشه به کی!؟ وقتی نظام ایران رو اصلا قبول نداره چه برسه به پاسخ
  • IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    40 2
    مسئولان قبلی آمریکا داعش را بوجود آوردند یا به آن کمک کردند و مسئولان کنونی نیز در حال تقویت داعش یا گروهی نظیر آن هستند. اروپا امروز به خاطر غلطی که در تقویت تکفیریها انجام داد، گرفتار است و مردم در خانه و خیابان امنیت ندارند و آمریکا نیز در حال تکرار همان غلط است.
  • IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    30 2
    جنایت آمریکا و اسرائیل و داعش بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند
  • IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    25 1
    داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش بیش از یک سوم نیروهای خود را از دست داده است
  • IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    17 0
    هدف قرار دادن مقرهای حشد الشعبی نقض آشکار امنیت و حاکمیت عراق است نیروهای اشغالگر آمریکایی با نقض آشکار خون پاک، تجاوز آشکار به امنیت و حاکمیت عراق و اقدام تروریستی غیرقابل قبول، معاون فرمانده عملیات کمربند بغداد را هدف قرار داد و شهید ابوتقوی السعیدی و همرزمش شهید ابوسجاد از فرماندهان تیپ ۱۲ حشد الشعبی و تعدادی از اعضا بر اثر پهپادهایی که مقر حشد الشعبی را در قلب بغداد هدف قرار دادند، مجروح شدند. نیروهای آمریکایی که مرتکب این جنایت تروریستی شدند، مسئولیت کامل نقض حاکمیت عراق و حمله به برادران مجاهد ما در حشد الشعبی را بر عهده دارند. در حالی که تأیید می کنیم که اظهارات و محکومیت ها با توجه به جنایات و تخلفات مکرر دیگر فایده ای ندارد، از دولت عراق می خواهیم که گام های قاطعی برای پایان دادن به حضور نیرو های به اصطلاح (ائتلاف بین المللی) در عراق بردارد و همه نیروهای خارجی اشغالگر را در اسرع وقت اخراج کرده و همه بهانه های آمریکایی ها را برای طولانی شدن حضور خود در سرزمین و آسمان ما از میان بردارند.
  • IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    25 1
    پذیرفتن انفجارهای تروریستی کرمان از سوی داعش ثابت کرد و نشان داد که آمریکا و اسرائیل و هر دو در انفجارهای تروریستی کرمان نقش دارند و دست داشتند.
  • IR ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    29 0
    دیگرهیچ کسی در آمریکا، واشنگتن و کاخ سفید نمی تواند بر جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی تروریست های داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش در انفجار‌های کرمان سرپوش بگذارد.
  • IR ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    31 1
    مسئولیت حادثه تروریستی کرمان با آمریکا و رژیم صهیونیستی است. جنایات داعش بدون حمایت آمریکا انجام نمی‌شد. جنایات داعش بدون حمایت اسرائیل انجام نمی‌شد.
  • IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    18 2
    و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش صهیونیستی جنایتکار همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • محمد IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    17 0
    حالا این سوال مطرح می شود که اگه در آمریکا ،آلمان،انگلستان هم این کار صورت بگیرد باز آمریکا قبدل می کنه کار داعشه!!
  • امیر IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    22 0
    داعش مولودناخلف همان آمریکای بی غیرت است
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    17 2
    کار اسراییله ما احمق نیستیم
  • پرسپولیسی قشقایی IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    28 0
    آقا🖤رهبر فرزانه ام🖤بعنوان یه سرباز اسلام در صنایع موشکی ازشما خواهش میکنم مثل حمله موشکی به دیرالزور اجازه بدید این لعنتی هارو موشکباران کنیم تا دلمان خنک شود😭🇮🇷هیچ صدایی بمانند صدای شلیک موشک به آشیانه سران داعش که هموطنانم را شهید کرده است آرامم نمیکند😭😭😭مرگ و ننگ بر آمریکا و نوکران وحشی اش
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    18 0
    داعش برای کشور آمریکاست،
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    12 0
    آمریکا و اسرائیل به داعش پول دادند تا حمله تروریستی کرمان را گردن بگیرد
  • ارغنون FR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    22 0
    اتفاقات چند روز پیش را اگر بدقت مرور کنیم،متوجه میشویم کار اسرائیل و طراحی آمریکاست و توسط نفوذی هایشان در داعش ،اجرا شد. آمریکا به این طریق میخواهد به ایران هشدار دهد. امیدوارم مسئولین کشور تصمیمات درست و بهنگام بگیرند یا حداقل وعده وعیدهای الکی ندهند که وعده ها، دشمن را گستاخ تر میکند زیرا به این نتیجه میرسد که ایران یا ترسیده یا دستش خالیست.
  • US ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    39 1
    این نوع اظهار نظرها فقط توسط احمقها وساده لوح هاقابل قبول است.یک نفر نیست به این حرامزاده های امریکایی بگوید شما خودتان داعش رابوجود آوردید،وخودتان هروقت دلتان خواست جنایت میکنید کامتان برآمد، پشت کلمه داعش پنهان میشویدوبه مردم ساده دل جهان میگوییدکار داعش بوده،داعشی وجودندارد، شما صاحب سایت هاوفضاهای مجازی وکانالهاوافرادمزدور هستید وبه کمک هوش مصنوعی ومجازی پیام های دروغین به عالم مخابره میکنید وبه کمک همین امکانات دنیا رابه آتش کشیدیدوخون بیگناهان را هرروزه به زمین میریزید.دمتان اززیر قبای داعش پیداست.
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    25 0
    خدا شر امریکا واسراییل ومزدوران کاسه لیس اجانب را از سرما کم کنه امریکا اسراییل را هار کرد اما دهنه نداره بهش بزنه این وظیفه ایرانه که همشونا نابود کنه محل تمام داعشی ها در عراق سوریه واربیل مشخصه منتظر چه هستین امریکا هم که میگه ضد داعشیم البته مرگ خودش
  • احمد IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    0 0
    امریکا واسراییل و انگلیس وغیره پست پرده همشون با هم رفیقن ملتهارو اسکل کردن
  • سید IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    0 0
    آمریکای جنایت گر دستت رو شده برای همه توی خبیث داعش را بوجود آوردیم حالا طوری صحبت می کنی بیطرفی هستی تو و مردمت جانی هستند.